Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Katten - 25 januari 2009 15:26


Jag har nu noga övervägt vad mina mål säsongen 09 bör vara.

Jag har kommit fram till ganska bra saker.

 Det här är de ganska bra sakerna:

1) Kavlar. Det är något viktigt och oerhört stort.

Därför bör jag vara på hugget då.

Jag ska ha som målsättning att bli en stabil kavlelöpare.

Någon man kan lita på.

(I fjol misslyckades jag ganska rejält med det hela.

Jag sprang riktigt bra både på 10Mila, U-10 och U-jukkola.

Sen blev det SM.

Jag fick springa i förstalaget.

Det blev katastrof.

Aldrig har jag varit så generad.

Inte heller har jag någonsin varit så vilse som då.)


2) Medeldistanser.

Det finns inte mycket som är roligare än medeldistans.

Det bör därför bli min paradgren.

(För att uppnå det: börja träna teknik. Och intervaller.)


3) SM.

SM är fint. Högtidligt.

Jag vill springa bra.

Vara bland de 10 bästa.

(Undantaget Natt-SM.

Jag är sannerligen ingen natträv.

Hur mycket jag än önskar att jag vore det.)


Så.

Jag tycker ovanstående låter ganska rimligt.

Och trevligt.

Det ska bli ett nöje att försöka uppnå det.










Av Katten - 25 januari 2009 03:08



Det snöar i Borlänge.

Vi har varit ute och dansat.

Det var inget vidare.

Jag anser att Moras nattliv är bättre.

Trevligare och snällare.

Men jag träffade ändå en vettig karl.

Från Eksjö.

Han utlovade gratis tältplats på sin gräsmatta under O-ringen.

Mycket gentlemannamässigt.


Ändock.

Jag är lite bekymrad.

Jag misstänker att jag ska ha tränarsamtal snart.

Tills dess bör jag ha listat mina mål och tankar inför säsongen.

Det vållar alltid ångest.

Jag tycker verkligen illa om att behöva besluta saker.

För hur vet man liksom.

Om det är O-ringen eller Sprint-SM man bör rikta in sig på.

Eller om man borde ha som sin stora målsättning att bli uttagen till JVM.

(Men. Om det går riktigt dåligt under våren.

Då blir det ju bara pinsamt.

Att ha haft så höga tankar om sig själv.)


Jag bör nog sova på saken.









Ovido - Quiz & Flashcards