Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Katten - 12 januari 2009 22:26


Jag är lite lamslagen.

Kanske håller jag på att bli blind.

För varje syntest jag gör får jag sämre och sämre syn.

Det är som en ond cirkel.

Tur ändå att jag numer använder mig av linser.


Förut gjorde jag nämligen inte det. 

Jag ansåg  att glasögonlooken var den enda rätta.

Men att tävla med glasögon på var inte korrekt.

Därför kisade jag och famlade mig fram i orienteringsskogarna.

Jag hade våldsamma svårigheter med att skilja på ljusa stenar och skärmar.

Jag besökte väldigt många stenar under en period.

Det blev ganska frustrerande.

Till sist beslöt jag mig för att börja tävla med glasögonen på.

Det var på en distriktsmatch.

Jag tappade dem i ett grönområde.

Jag såg ingenting.

Det var förstås våldsamt irriterande.

Att behöva krypa runt och famla i mossan.

Ett tag gav jag nästan upp hoppet, men så dök de upp bakom en tuva.

Jag vann.

Veckan efter skaffade jag mig linser.

Ett mycket moget beslut.

Jag har aldrig ångrat det.










Av Katten - 12 januari 2009 12:49


Jag har noga undersökt tävlingskalendern.

Jag letade efter en bra och tidig premiärtävling.

Det är möjligt att jag hittat en.

I Sörmland, i mitten av mars.

Jag ska tvinga Tove att göra mig sällskap.

Nu längtar jag.

Det är så grått och blötslaskigt här.

Alldeles deprimerande.

Knappast någon idé att åka bräda ens en gång.

Jag är verkligen inte någon vintermänniska.





Av Katten - 12 januari 2009 12:22


Nu funderar jag.

På hur veckans motions- och träningsschema bör se ut.

Det här är vad jag kommit fram till hittills:


Måndag:  Promenad hem från skolanoch till pilatesen (ca1mil).

En timmes pilates. Jogg hem och fyra backryck.


Tisdag: Promenad t/r skolan (12 km sammanlagt).

Löpträning under kvällen.


Onsdag: Promenad t/r skolan.

3 km jogg och klubbens inomhusträning.


Det är lite överväldigande.

Jag känner redan hur det smärtar i benen.

Lyckosamt nog blir det vila både torsdag och fredag.

Jag och Piff ska åka finlandsfärja.

Det ska bli ett äventyr.



Ovido - Quiz & Flashcards