Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Katten - 24 januari 2009 10:06


Jag var på middag igår.

En fruktansvärt tjusig tillställning.

Det var fördrinkar och liknande saker.

Mycket sofistikerat.


Vid något tillfälle talade vi om den ultimata sporten.

Vilken sport det skulle kunna tänkas vara.

Naturligtvis anser jag att orientering är det ultimata.

Mina argument var vattentäta.

Jag lade noga fram samtliga fördelar med sporten.

Frisk luft.

Nya platser.

God kondition.

Tankeverksamhet.

Socialt.

Och dessutom.

Orientering är ingen lagsport.

(Vilket ger skyghöga pluspoäng.

Lagsporter verkar enbart jobbiga.

Att behöva kämpa för någon annans skull.

Samarbeta.

Jag önskar att jag vore bättre på det.)


Jag var säker på att min utläggning skulle ge utdelning.

Att vi skulle enas.

Le och säga till varandra att självfallet, orientering är ju ultimat.

Istället:

"Men Katten, det är ju ingen TV-sport. Skittråkigt att se på."


Arrgh.

Jag hade inget svar på tal.

Tyvärr tror jag att det stämmer.

Det är mycket möjligt att orientering är en dålig TV-sport.

Men desto roligare att utöva.














Ovido - Quiz & Flashcards