Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

TAKTIK EFTERLYSES

Av Katten - 31 mars 2009 19:29


Jag är sjuk.

Och jag har bara mig själv att skylla.

Det är en tråkig insikt.


Tills på fredag räknar jag likväl med att vara frisk.

Av ren dumdristighet har jag nämligen anmält mig till en nattorientering då.

Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Att nattorientera är svårt och farligt.

Svårigheten ligger i att hitta alla kontroller i mörkret samtidigt som man fokuserar på att överleva.

Farligheten ligger i alla blodtörstiga djur som utan tvivel jagar om nätterna.

Det här är de blodtörstiga djuren jag är rädd för:

1) Vildsvin.

2) Ugglor.

3) Våldtäktsmän.

4) Vargar.


Så nu efterlyser jag en god taktik.

Hur gör man för att skydda sig emot ovanstående?


Bilden nedan: vildsvin är muskulösa och argsinta.








 
 
Per

Per

31 mars 2009 20:29

När jag mötte ett sånt som låg och sov i Tjeckien sprang jag åt andra hållet jättesnabbt. Jag blev inte uppäten då

http://perfrost.blogspot.com

 
Per

Per

31 mars 2009 20:47

Vildsvin alltså, de andra gäller väl mest att försöka skrämma. Om det inte går får man lära sig att dropkicka som Thunder: http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=997958 .

http://perfrost.blogspot.com

 
Ingen bild

E.F

31 mars 2009 23:24

Sannolikheten för vargatack ligger nära noll, våldtäktsmän har dålig kondis (kanske), ugglor dödar inte, oftast, och vildsvin får du försöka att inte reta upp :)

 
Ingen bild

allvetaren

1 april 2009 09:20

en god taktik:
1) klättra högt upp i närmmsta träd
2) harmlösa fåglar!!
3) va svettig och lerig
4) vargar anfaller inte människor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katten - 8 maj 2009 13:14

  Snart far ett flertal glada och uppspelta morajuniorer söderut. Igen. Målsättningen är en rolig helg med bättre resultat än senast. Jag tror att det är fullt realistiskt.       ...

Av Katten - 5 maj 2009 16:08

  Jag och Pärra Frost genomförde en vadslagning i söndags. Vi vadslog om vem som skulle kunna genomgå sin bana på kortast tid. (Att banorna inte var av samma längd är orelevant. Jag och Pärra är inte heller av samma längd.)   Stämningen innnan start ...

Av Katten - 3 maj 2009 18:59

  Helgen har spenderats i skogarna intill Avesta. Mestadels var jag halvt vilse alternativt på väg åt fel håll. Jag ägnade mig åt sick-sack löpning. Jag ägnade mig åt backträning. Jag ägnade mig åt minimal kartkontakt. Jag är naturligtvis ganska miss...

Av Katten - 29 april 2009 21:10

  Jag fick i uppdrag att skriva en Verksamhetsberättelse för 2008. Det gladde mig till en början. Jag gillar ju att skriva saker och ting. Särskilt om orientering. Men så kom jag till avsnittet om 25manna. Det hela blev plötsligt jobbigt. Sanslöst ge...

Av Katten - 28 april 2009 09:59

  Jag hade kameran i högsta hugg i helgen. Här nedan är resultatet.   1) Sonesson var som vanligt oerhört brunstig. Här ses han sända ut parningssignaler (observera den sugande blicken och den utmanande ställningen)..   2)..och naturligtvis fick han ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards