Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Katten - 30 mars 2009 15:08



Som rubriken lyder:

årets tävlingspremiär är avklarad.


Det var sannerligen en tapper skara Moralöpare som for söderöver.

Jag misstänker att vi åkte till Sörmland, men det är lite tveksamt (Nyköping).

Tävlingarna var hur som helst ytterst bra.

Även terrängen var fin.

Dessutom turistade vi längs vackra småvägar (läs: hittade inte någon påfart till E4:an).


Den stora besvikelsen var snön.

Jag hade förväntat mig storslagen vår.

Inklusive små blommor, knoppande träd och värmande sol.

Så naivt av mig.

Det var snö, is och lera.

Min packning var verkligen inte anpassad för rådande förhållanden.

Jag vet inte vad jag skall skylla på.

Örjan hade nämligen förvarnat åtskilliga gånger.

Muttrat om snö och kallväder och rejäla vinterskor.

Han hade pratat om skitväder så pass mycket att jag själv förvånades över innehållet i min väska.

Istället för stövlar och ullsockor hade jag uppenbaligen packat ned två par klänningar (med matchande strumpbyxor).

Dessutom ett par sommarskor och en oförsvarligt stor armé av olika krämer och hårgrejor.



Hur tänkte jag?

Det är ett stort mysterium.

Tills nästa helg kräver jag en kvalitetskontroll av min packning innan avfärd.





 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards