Direktlänk till inlägg 29 april 2009

HERR ÅGREN PÅ BESÖK

Av Katten - 29 april 2009 21:10


Jag fick i uppdrag att skriva en Verksamhetsberättelse för 2008.

Det gladde mig till en början.

Jag gillar ju att skriva saker och ting.

Särskilt om orientering.

Men så kom jag till avsnittet om 25manna.

Det hela blev plötsligt jobbigt.

Sanslöst genant.

Hur skriver man på snyggast sätt att alla tre Moralag stämplade fel?

Nej, precis.

Det är en fullkomligt omöjlig uppgift.

Efter mycket vånda blev detta slutresultatet:



"Efter de senaste årens pangresultat (9:a och 5:a), siktades det nu mot stjärnorna. Stämningen var hög under bussresan ned till huvudstaden, den stegrades ytterligare under frukostbuffén och för att sedan nå sin höjdpunkt när TC intagits och klubbvimpeln kommit på plats.

Årets 25manna arrangerades mellan Sollentuna och Danderyd och terrängen tycktes passa Mora utmärkt då man hängde med i täten utan problem.

Efter sträcka fyra låg laget på andraplats, tre minuter efter Halden och med en liten lucka till bakomvarande lag. Spänningen var hög.

Därefter skedde det som inte får ske – någon kontrollerade inte kodsiffran och felstämplingen var ett faktum.

Det absurda är att även andralaget stämplade fel strax därefter.

Och naturligtvis gjorde även tredjelaget detsamma.

Det är visserligen väldigt genant, men hela klubben har dragit lärdom av det som hände och det kommer nog dröja innan någon stämplar fel igen."






 
 
Per

Per

30 april 2009 10:34

Fint, men var kommer nämnda Ågren in i bilden, och framförallt: Vem är det?

http://perfrost.blogspot.com

 
anna

anna

30 april 2009 16:32

ihiii snyggt o vända det till något bra! Lite stört bara hur ni kunde lyckas med alla lagen :p

http://kolmardencats.wordpress.com

 
Ingen bild

Kim

3 maj 2009 06:04

Ja. Det är då verkligen riktig hårdrock det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katten - 8 maj 2009 13:14

  Snart far ett flertal glada och uppspelta morajuniorer söderut. Igen. Målsättningen är en rolig helg med bättre resultat än senast. Jag tror att det är fullt realistiskt.       ...

Av Katten - 5 maj 2009 16:08

  Jag och Pärra Frost genomförde en vadslagning i söndags. Vi vadslog om vem som skulle kunna genomgå sin bana på kortast tid. (Att banorna inte var av samma längd är orelevant. Jag och Pärra är inte heller av samma längd.)   Stämningen innnan start ...

Av Katten - 3 maj 2009 18:59

  Helgen har spenderats i skogarna intill Avesta. Mestadels var jag halvt vilse alternativt på väg åt fel håll. Jag ägnade mig åt sick-sack löpning. Jag ägnade mig åt backträning. Jag ägnade mig åt minimal kartkontakt. Jag är naturligtvis ganska miss...

Av Katten - 28 april 2009 09:59

  Jag hade kameran i högsta hugg i helgen. Här nedan är resultatet.   1) Sonesson var som vanligt oerhört brunstig. Här ses han sända ut parningssignaler (observera den sugande blicken och den utmanande ställningen)..   2)..och naturligtvis fick han ...

Av Katten - 26 april 2009 21:43

  Årets två första juniorcuper. Naturligtvis gick de åt helvete. Vi hade det visserligen trevligt, men ändå. Det hela började dåligt. Per gjorde sitt bästa för att köra ihjäl oss på nedvägen. Och vi gjorde vårt bästa för att hetsa Per. Det är faktisk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards