Alla inlägg den 15 april 2009

Av Katten - 15 april 2009 09:04


Jag vaknade på gott humör, men det förbyttes snabbt.

Jag insåg med fasa att jag ska till Skåne imorgon.

Skåne.

Den bortglömda landsändan.

Frågetecknen är många.

Kommer jag kunna tyda den lokala dialekten?

Kommer jag själv kunna göra mig förstådd?

Vad finns det för djur i Skåne? Är de blodtörstiga?

Är terrängen lika tråkig som jag inbillar mig att den kommer vara?


Mina förväntningar är för ovanlighetens skull låga.

Jag tror att det är sunt och ser fram emot många positiva överraskningar.

Mitt lag är dessutom ruskigt stabilt.

Vi kommer springa oerhört fort och rätt.

(Nej! Vad är det här?

Jag börjar redan skruva upp mina förväntningar sanslöst mycket.

Jag ska genast sluta med det.

Man blir inte glad av det.

Det blir bara besvikelser.

Sluta, Katarina.)


Nu måste jag rusa.

Jag inser det nu.

Brådis.

Vi ska träffa media, men innan dess bör jag plåga mina ben i någon suspekt brant backe.

Det är något jag verkligen uppskattar.


Nedan: Skåne.

Det är uppenbarligen platt, regngrått, blåsigt och ogästvänligt.









Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards