Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Katten - 11 januari 2009 22:02


Jag har sannerligen inte varit på topp idag.

Min och Piffs tjusiga middag under gårdagen urtartade.

Det hela slutade med maratondans nere på stan.

Därför fick dagen en aningen sen start.

Och att vakna av att man ringer någon i sömnen.

Det var verkligen inte roligt. Jag hoppas att det inte upprepas.


När jag väl tog mig upp led jag utav en helvetisk träningsvärk.

Jag fick närapå krypa ned till köket.

Det krävdes avokadosallad och tre avsnitt av Veronica Mars innan jag fungerade normalt.

Jag beslöt mig för att försöka träna bort träningsvärken.

Jag vet egentligen inte om det fungerar.

Om det är vetenskapligt bevisat eller så.

Men likväl krävdes det något slitsamt som straff för lördagens lättja.


Skidåkning var uteslutet. (Tre plusgrader och tö.)

Istället sprang jag tre backar och sedan till Nusnäs.

Det tog fruktansvärt lång tid. Ulla blev helt nervös över att jag dröjde så.

Men med tanke på träningsvärken och andra omständigheter var det ändå ganska okej.

Jag stretchade till och med lite efteråt.

Det är verkligen något jag bör göra oftare.

Men imorgon ska jag åtminstone besöka ett pilatespass.

Det är lite uppmjukande iallafall.


Nu ska jag sova.

Det har varit en hård eftermiddag.

Umgänge med de hopplösa skidåkarna på internatet.

Det tar knäcken på vem som helst.













Ovido - Quiz & Flashcards