Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Katten - 18 januari 2009 21:06


Jag har som sagt varit på kryssning.

Trevlig tillställning.


Jag funderade lite på vad jag borde undvika att göra på Jukolabåten.

Det är ju i stort sett samma situation.

Det här är vad jag kommit fram till att jag bör undvika:


- Bufféer.

Jag klarar inte riktigt av det. Jag får beslutsångest.

Och storhetsvansinne. Tror jag kan äta hur mycket som helst.

Vilket naturligtvis bara leder till ont i magen.

- Mumintrollet.

Och speciellt att sjunga Moomin-sången.

Jag misstänker att det fungerade som något lockrop på finländarna.

Ett parningsläte.

(Jag fick en hel fanclub. Av åländska män. Det var lite problematisk.)

- Bubbelpoolen.

Äldre finländare tycks ha en förmåga bli närgågna under alkoholpåverkan.


Det var i stort sett det hela.

Träning blev det självfallet dåligt med.

Riktigt uselt.

Jag måste återvinna min självdisciplin.

Allra helst mycket snart.






Ovido - Quiz & Flashcards