Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

BILLIE OCH JAG

Av Katten - 8 januari 2009 14:32

Jag avskyr januari.

Jag fryser konstant.

Allting tycks stanna upp.

Världen är grå och dyster.

Jag promenerade till skolan imorse.

Det var mörkt.

Tio minus. Tomt på gatorna.

Jag tänkte på ovanstående saker och annat ledsamt.

Men så, pang. Mp3:n bytte låt och Billie the vision & the dancers började ljuda i lurarna.


Billie sjöng om att han ville ha en man från Argentina.

Det skulle göra honom till den lyckligaste flickan på jorden

(Ja. En man som vill ha en annan man för att bli den lyckligaste flickan på jorden. Jag vet inte hur det skulle gå till. Billie är kanske lite från vettet.)

Hursomhelst. Det är en fullkomligt underbar sång.

Jag brukade lyssna på den i höstas.

Det var min kampsång. Alldeles oöverträfflig.

Innan varendaste tävling lyssnade jag på Billie.

Tillslut ville även jag ha en man från Argentina.

Jag blev övertygad om att det skulle göra mig komplett.

Jag skulle bli den lyckligaste flickan på jorden.

 

Det gjorde mig så glad att höra Billie där i vintermörkret.

Jag kände mig stark.

Bille ska få sjunga för mig inför vårens tävlingar också.

Med hans stöd lär jag springa fort.



 

Så, dagens soundtrack: Bille the vision & the dancers - A man from Argentina

 
 
Ingen bild

nilsson

8 januari 2009 14:59

haha!:D du får det att låta som om billie o du vore näravänner fan;)

 
Ingen bild

Lisa

8 januari 2009 22:44

billieee

 
Ingen bild

mimsan

9 januari 2009 09:35

naturligtvis skulle en Man från argentina göra dig komplett, det skulle göra oss alla kompletta! det ulitmata valet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katten - 8 maj 2009 13:14

  Snart far ett flertal glada och uppspelta morajuniorer söderut. Igen. Målsättningen är en rolig helg med bättre resultat än senast. Jag tror att det är fullt realistiskt.       ...

Av Katten - 5 maj 2009 16:08

  Jag och Pärra Frost genomförde en vadslagning i söndags. Vi vadslog om vem som skulle kunna genomgå sin bana på kortast tid. (Att banorna inte var av samma längd är orelevant. Jag och Pärra är inte heller av samma längd.)   Stämningen innnan start ...

Av Katten - 3 maj 2009 18:59

  Helgen har spenderats i skogarna intill Avesta. Mestadels var jag halvt vilse alternativt på väg åt fel håll. Jag ägnade mig åt sick-sack löpning. Jag ägnade mig åt backträning. Jag ägnade mig åt minimal kartkontakt. Jag är naturligtvis ganska miss...

Av Katten - 29 april 2009 21:10

  Jag fick i uppdrag att skriva en Verksamhetsberättelse för 2008. Det gladde mig till en början. Jag gillar ju att skriva saker och ting. Särskilt om orientering. Men så kom jag till avsnittet om 25manna. Det hela blev plötsligt jobbigt. Sanslöst ge...

Av Katten - 28 april 2009 09:59

  Jag hade kameran i högsta hugg i helgen. Här nedan är resultatet.   1) Sonesson var som vanligt oerhört brunstig. Här ses han sända ut parningssignaler (observera den sugande blicken och den utmanande ställningen)..   2)..och naturligtvis fick han ...

Ovido - Quiz & Flashcards