Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

MISSTAG (1)

Av Katten - 5 januari 2009 08:04

Jag kunde inte riktigt sova imorse.

Det var så förbannat kallt.

Min säng står för nära fönstret.

Det är ett våldsamt kalldrag där.

 

Så jag tänkte på det om Schweiz.

På vår klubbresa dit.

Först tänkte jag på allt som var fantastiskt.

Det var alpängar och kossor. Precis som man tänker sig.

Och värme. Sol.

 

Sen tänkte jag på de misstag jag gjorde och som jag inte bör göra om.

Det här är misstagen jag inte bör göra om:

 

Att bli utslängd ur en kyrka.

(Det tog knäcken på mig lite. Det var så genant.

Bara för att jag inte var ordentligt klädd.

Prästen kom och pratade med mig.

Jag trodde han gjorde det av vänlighet.

Inte heller förstod jag språket.

Till slut höjde han rösten och började gestikulera vilt mot dörren.

Han var uppenbarligen mycket upprörd.

Och jag som var så solbränd och snygg.

Där och då lärde jag mig att alla män inte gillar bar hud.

Åtminstone inte präster.)

 

Att fastna med tandställningen i någons skjorta.

(Det här är egentligen Thereses misstag.

Jag har aldrig använt mig av tandställning.

Men om jag någon gång skulle göra det, skall jag se till att inte göra som Therese.

Vi var på en stor gatufest.

Det var omåttligt trångt.

Jag vet inte hur hon lyckades. Kanske gick hon och gapade.

Tandställningen hakade i alla fall i någons skjorta.

Han gick åt andra hållet.

Therese fick även hon vända och börja gå åt andra hållet.

Han märkte heller inget till en början.

Det hela utvecklades till något mycket pinsamt.

Att behöva knacka på någons axel.

Och med kroppsspråk visa hur det ligger till.

Att man faktiskt sitter fast med tandställningen i dyrskjortan. Herregud.

Inte var det helt lätt att få loss henne heller.)



Jag har några till misstag jag bör varna mig själv för.

Dem spar jag lite.

Jag fryser så om händerna.


 
 
Ingen bild

lisa

5 januari 2009 10:11

HAHAHA!

 
Ingen bild

apan

5 januari 2009 14:49

ajfan!
jag vågar mig inte till switzerland nu, tandställningstjuvar o facistpräster! :o

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katten - 8 maj 2009 13:14

  Snart far ett flertal glada och uppspelta morajuniorer söderut. Igen. Målsättningen är en rolig helg med bättre resultat än senast. Jag tror att det är fullt realistiskt.       ...

Av Katten - 5 maj 2009 16:08

  Jag och Pärra Frost genomförde en vadslagning i söndags. Vi vadslog om vem som skulle kunna genomgå sin bana på kortast tid. (Att banorna inte var av samma längd är orelevant. Jag och Pärra är inte heller av samma längd.)   Stämningen innnan start ...

Av Katten - 3 maj 2009 18:59

  Helgen har spenderats i skogarna intill Avesta. Mestadels var jag halvt vilse alternativt på väg åt fel håll. Jag ägnade mig åt sick-sack löpning. Jag ägnade mig åt backträning. Jag ägnade mig åt minimal kartkontakt. Jag är naturligtvis ganska miss...

Av Katten - 29 april 2009 21:10

  Jag fick i uppdrag att skriva en Verksamhetsberättelse för 2008. Det gladde mig till en början. Jag gillar ju att skriva saker och ting. Särskilt om orientering. Men så kom jag till avsnittet om 25manna. Det hela blev plötsligt jobbigt. Sanslöst ge...

Av Katten - 28 april 2009 09:59

  Jag hade kameran i högsta hugg i helgen. Här nedan är resultatet.   1) Sonesson var som vanligt oerhört brunstig. Här ses han sända ut parningssignaler (observera den sugande blicken och den utmanande ställningen)..   2)..och naturligtvis fick han ...

Ovido - Quiz & Flashcards