Alla inlägg den 29 december 2008

Av Katten - 29 december 2008 22:14


Jag såg Tour de ski idag igen, precis som planerat.

Sprint, mitt i Prag.


Jag gladde mig över att inte vara skidåkare.

Så fruktansvärt mycket skrikande och tjoande människor.

Herregud.


Jag skulle bli hysterisk.

Det skulle bli alldeles för mycket.

Och att dessutom hålla reda på stavarna.

Och försöka få dem att gå i rätt takt samtidigt som man bör undvika

att bli omkullknuffad och utöver det skaffa sig en god position och --.


Jag får hjärtklappning bara av att tänka på det.

En sån oerhört komplicerad sport.

Och de där dräkterna! Så slimmade.

Jag skulle fixera mig vid att dra in magen.

Och spänna rumpan.

Själva åktekniken skulle inte direkt hamna i fokus.


Till råga på allt vann inte den snygge Schweizaren heller.

Mitt nyfunna TV-intresse tycks redan börja svalna.


Jag är glad att jag är en vanlig orienterare.

Jag får klä mig i nylon och gömma mig i storskogen.

Det är sannerligen något fint över det hela.

Inte som att jaga runt på gatorna i Prag iklädd kroppsstrumpa.






Av Katten - 29 december 2008 09:06

Både datorn och jag har drabbats av våldsamma sjukdomar.

Det känns knäckande.


Ingen träning.

Inga fester.

Inga fikadejter, ingen brädåkning, ingen mellandagsrea.

Det har gett mig bekymmer.

Jag vet inte riktigt hur jag bör fylla min nya fritid.

Det här är vad jag gjort hittills:

- Skjutsat Farmor till Sundsvall

- Åkt hem från Sundsvall


- Ätit (orimligt mycket.)


- Sett på TV. Det är första gången på mycket länge.

Egentligen är jag emot tv-apparater, såvida det inte är film det gäller.

Nu har jag  dock frångått mina principer helt. Igår tex så såg jag först Tour de ski.

Jag satt nära apparaten, med högsta ljud.

Det kändes nästan som om jag själv var med.

Därefter fortsatte jag med en engelsk dokumentär om gifta par.

Sedan Ronny och Ragge.

Det känns lite sanslöst. Men jag är ju ändå sjuk.


- Skrivit listor. Jag är ett stort fan av listor. De kan sannerligen lösa det mesta.

Och snart är det nyår.

Det krävs inköpslistor, löfteslistor och goda råd inför nya året -listor.

Idag var tanken en tävlingar jag ser fram emot -lista.

Tyvärr är tävlingsprogrammet som försvunnet.

Det har upprört hela familjen. En vild jakt är startad.


Jag hoppas jag blir frisk snart.

Annars vet jag inte hur det hela kommer sluta.

Idag ska jag se på Tour de ski återigen.

Han som vann igår var så snygg.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards