Alla inlägg den 21 december 2008

Av Katten - 21 december 2008 17:55

Jag har läst att man bör ha målbilder för att motivera sig. Det är möjligt att en god målbild skulle kunna hjälpa mig. Jag är i ett våldsamt behov av motivation.

Det här är min målbild:

Jag springer på tallhed. Nytvättade nylonkläder, de doftar parfym. Staffett.

Det går orimligt fort. Jag passerar hela tiden konkurrenter som är vilsna.


Skogen är utav det trevliga och vackra slaget. Jag är solbränd och har fladdrande, nyslingat hår (det med håret är egentligen alldeles orimligt. Jag springer alltid med håret uppsatt. Eller inknölat i en mössa. Annars skymmer det min sikt och jag får det även i munnen. Hår i munnen är ohygieniskt).

Naturligtvis skiner även solen.

Nu skäms jag.

Min målbild ter sig mest som en reklamfilm för någon tysk produkt.

Jag måste tänka om.

Av Katten - 21 december 2008 14:09


Jag måste strama upp mig. Återvinna min självdisciplin.

Det är nog lättare sagt än gjort.

Kanske behöver det inte heller ske just idag. Men åtminstone inom den närmsta veckan eller liknande. När jag tänker efter har jag skjutit upp det ganska länge nu. Så det är verkligen på tiden.

1. Jag måste sluta hitta på sådana trovärdiga argument för att skippa träningen.

2. Jag måste sluta vara så naiv och tro på mina egna argument. Det är alldeles hopplöst.

3. Jag måste organisera mina träningskläder. Det underlättar det hela. Kanske borde jag sova i nylondräkten. Det sker ganska ofta under tävlingssäsongen. Möjligen är det  ett alternativ värt att överväga. Fast å andra sidan är det säkerligen kallt att springa i nylon nu.

4. Jag måste  börja berätta för någon hur och när jag tänker träna. På så vis får jag svårare att dra mig ur. Det blir som ett slags löfte. Helst skall jag berätta det för någon jag är lite rädd för. Eller någon jag ser upp till. Just nu är jag inte i stånd till att bedöma vilket som är bäst. 

5. Jag måste erbjuda mig själv någon form av belöning. Som ett tack för väl genomförd träning. Detta är kanske den viktigaste delen utav det hela.

Nu känner jag mig lite uppmuntrad. Kanske kommer det ordna sig. Fem enkla steg. Det borde inte kunna misslyckas.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards