Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Katten - 3 februari 2009 15:47


Dagen började bättre än nånsin:

Jag drömde att jag fick en bil i present av Örjan.

En riktigt fin bil.

(Röd med glitter och svarta ränder.)

Av en ren lyckochock vaknade jag.

Med ett stort leende på läpparna.

Det dröjde inte länge förrän jag började känna mig lurad.



Sedan var det dags för doktorsbesöket.

Jag fick gapa och AAAH:a och hosta.

De petade långt ned i halsen.

Och konstaterade att det såg fult ut.

Därefter stack de mig i fingret.

(Det gjorde faktiskt ont.)

Sjuksystrarna på labbavelningen skämtade om körtelfebern.

Sade att den spred sig som pesten just nu.

Till slut konstaterade doktorn att jag mycket riktigt hade körtelfeber.

Han började fnissa okontrollerat.

Han ansåg det mycket skickligt att drabbas av sjukdomen två gånger.

Det är tydligen något väldigt ovanligt.

Jag fick en dunk i ryggen och gratulationer.


Ja, tack då.


Och jag undrar bara:

Vad är det med körtelfeber och IFK Mora?

Vi är verkligen fast i träsket.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards